+*Sahabat*+

Monday, November 21, 2011

Bungkus Aurat - Ustaz Zamri


Korang TUTUP aurat ke BUNGKUS aurat? Beza BUNGKUS aurat dengan TUTUP aurat adalah amat besar.

Situasi 1
Aisyah : Ahmad, cuba kau teka aku tengah bungkus apa?
Ahmad: Alaaaaa. Nasi lemak.
Aisyah : Aik? Mana kau tahu?
Ahmad: Aku nampak nasi terkeluar sikit tu. Lagipun aku memang tahu kau jual nasi lemak.
Aisyah : Ok ok. Cuba teka nasi lemak ini banyak ke sikit?
Ahmad: Alaaaa, lagi senang. Banyaklah.
Aisyah : Ha? Macam mana kau tahu ni?
Ahmad: Tengok bentuk dan saiz lah. BUNGKUSan banyak besar, BUNGKUSan kecil sikit. Haha kantoi.
Aisyah : Pandainya kau nie.
Ahmad: Bukan aku yang pandai, kau yang tak pandai. Haha
Aisyah : Ceh! Malaslah nak tanya.

Situasi 2
Aisyah : Ahmad, cuba kau teka aku TUTUP apa dengan tudung salji ni?
Ahmad: Hmmmm. Ikan goreng?
Aisyah : Salah.
Ahmad: Telur dadar?
Aisyah : Salah lagi.
Ahmad: Karipap?
Aisyah : Salah juga.
Ahmad: Fail MQA?
Aisyah : Ish. Lagilah salah.
Ahmad: Habis tu apa? Manalah aku tahu apa yang kau TUTUP tu.
Aisyah : Nasi lemak lah. Cuba kau teka banyak ke sikit?
Ahmad: Ceh, manalah aku tahu. Malaslah nak jawab.

Maka pilihlah TUTUP.


Sumber: Gempak.Org

No comments:

Post a Comment